lauantai 28. heinäkuuta 2018

sormusta mä metsästän

Päätettiin vihdoin ja viimein lähteä sormusten katselukierrokselle. Ihan ensin suuntasimme Kultajouseen, jossa kysäisin heti Princessin sormuksia, joissa timantit ulottuvat kihlan päälle. Niistä ihastuin oitis sormukseen nro. 20081885, kun sen kihlan pariksi laitoin.

Tähän väliin pakko myös hehkuttaa mun kihlaa, joka on siis Kohinoorin kihlasomus timanttileikkauksella. Vaikka sormus ittessään on yksinkertainen, niin timanttileikkaus kimaltelee timanttien tavalla eikä tarvi parikseen välttämättä mitään supertimanttia.

Meidän sovittelukierros päättyi tähän yhteen liikkeeseen, kun Maurin kaverilta tuli soitto ja piti lähteä sitä auttamaan. Toisaalta olin ihan tyytyväinen vaan tähän yhteen liikkeeseen, sillä olin niin ihastunut tähän Princessin sormukseen.
Muutenkin näillä helteillä mun sormet on niin turvoksissa, että kihlakin meinaa välillä juuttua. Joten sovittelu ei ollut kovin mielekästä.


Jäinkin ihailemaan tätä sormusta Maurin ottamasta kuvasta. Kaikessa kauneudessaan tämä kivi taitaa olla himpun liian iso mun makuun. Oon myös ihastunut todella sirorunkoisiin sormuksiin.

Tässä postauksessa kerroikin vähän, kuinka haluaisin teetetyn sormuksen. Siispä viikko sitten käytiin kultaseppä Hanhiniemen liikkeessä Seinäjoella. Samantyylisiä sormuksia he ovatkin aiemminkin valmistaneet. Kapeammalla rungolla ja pienemmällä timantilla teettäminen onnistuu.

Teetetyn sormuksen hintaan pystytään vaikuttamaan käyttämällä asiakkaan omaa kultaa. Ajateltiinkin siis käyttää vanhoja sormuksia, mutta myös mahdollisesti Maurin isän itse kaivamaa kultaa.

Maurin isällä siis on oma pieni kultavaltaus Lapissa, josta se suunnilleen joka vuosi käy käsin huuhtomassa kultaa. Joku vuosi on tuottoisampi kuin toinen, ja parin viikon päästä kuullaan onko tämä vuosi ollut kumpaa sorttia. Mikäli kultaa on löytynyt, ajattelimme kysyä, olisko hän kullan muodossa valmis avustamaan. Näin samalla sormuksesta läytyis yhteyksiä sekä mun että Maurin sukuun.

Tästä mitä luultavammin jatkamme teettämisen tiellä. Tästä prosessista kuulette lisää sitä mukaa, kun se etenee.

Maurin sormuksesta sen verran, että se haluaa pitäytyä vaan kihlassaan. Se kyllä jäi ihailemaan joitain Hanhiniemellä olleita miestensormuksia sillä silmällä. Mutta alkuperäinen ajatus sillä oli olla ostamatta erillistä vihkisormusta.

-Elina
TJ 314 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti