torstai 16. elokuuta 2018

kampaaja- ja kampauspohdiskelua

Häihin kampaajahommat on ihan auki vielä. Mun kaasoilla kummallakin on Kauhajoella oma "vakiparturi", mutta itsellä ei ole mitään kokemusta Kauhajoen partureista.

Itselläni ei ole kyllä Seinäjoenkaan partureista sen ihmeellisempää kokemusta. Viime kesänä kävin yhdessä parturissa pariinkin otteeseen, mutta en vain päässyt samalle aaltopituudelle kampaajan kanssa, joten siitä ei muodostunu mun vakipaikkaa.

Kun nyt taas halusin uudistaa mun blondeutta, oli etsittävä uusi parturi, jota koittaa. Aiemmin keväällä meidän postilaatikkoon oli jaettu tässä lähellä sijaitsevan parturin mainos, joten päätin testata sitä paikkaa. 

Instagram @hiuksetbymaiju
Parturi-kampaamo L'Anugossa mua palveli pirteä Maiju ja olin todella tyytyväinen kuontalon lopputulokseen. Siinä jutellessamme kävi ilmi, että hänkin on ensi vuoden morsian ja sen jälkeen jutun juurta riitti. Lopuksi Maiju heitti vielä ilmoille, että on parturina valmis matkustamaan kampaajakeikoille. Kuulostais ihan mahtavalta saada kampaajaksi joku, jonka kanssa homma toimi heti näin luontevasti. Vaatii kuitenkin vielä vähä suunnittelua, että missä pystyttäis tekemään mun kampaus niin, ettei tarttis tehdä kamalasti ylimääräisiä siirtymiä. 

Pinterest
Tällä parturireissulla sain varmistusta sille, että mun hiukset riittää yksinään kampaukseen, eikä tarvitse hankkia mitään lisäkkeitä. 

Mun suunnitelmana on hääpäiväksi saada hiukset rennolle korkealle nutturalle. Ehdottomasti haluan suurimman osan hiuksista kiinni, koska muuten hipelöisin niitä koko ajan.
Näistä kolmesta kuvasta keskimmäinen ja alin on ehkä eniten mun tyylisiä. Ylimmässä on jotain ylvästä, mutta ehkä liian huolliteltu mun makuun.

Pinterest

Pinterest
Millaisia suunnitelmia teillä on kampaajan ja hiusten suhteen? Onko kampaajat löytyneet helposti vai ovatko olleet kiven alla?

-Elina
TJ 295

6 kommenttia:

  1. Kivan näköisiä kampauksia, itse pidän eniten tuosta ensimmäisestä tai toisesta! Minä päädyin varaamaan meikkauksen ja kampauksen samasta paikasta, ja kampaaja tulee onneksi vielä meidän valmistautumispaikkaan laittamaan minut sekä kaasoni. Itsekin stressasin nimittäin etukäteen tuota, että miten siirtymiset meikkaajalta kampaajalle yms menee, mutta onneksi asia ratkesi näin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on kyllä ihan mahtavaa, että kampaajat ja meikkaaja on valmiita matkustamaan meidän morsianten kauneuden tähden! Helpottaa niin montaa asiaa, kun ei tartte juosta paikasta toiseen :)

      Poista
  2. Mä sain just tällä viikolla varattua kampaajan. Mullakaan ei ole mitään vakkaripaikkaa, joten menin ihan uudelle kampaajalle hiustenleikkuuseen testatakseni ensin juuri tuota yhteistä aallonpituutta. Onnekseni tämä kampaaja vaikutti tosi kivalta, joten pistin hääkampausajan varaukseen. Nuo kuvissa olevat kampaukset näyttää kivoilta! Haluaisin itsekin jotain tuollaista hieman rennompaa mutta korkean nutturan sijasta mun ajatuksissa on niskanuttura.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että löytyi mukava parturi! :) kaikissa näissä hääasioissa on paljon mukavampaa, kun palveluntarjoajan kanssa natsaa ajatusmaailma :)

      Poista
  3. Itse varasin kampaaja-meikkaajan viime keväänä ja päätös oli kyllä suhteellisen helppo, vaikka en kyseistä tyyppiä tunne entuudestaan. Itselläni on hääkampaukseksi mielessä jokin tyylikäs niskanuttura, joka ei olisi liian sliikki, mutta ei myöskään turhan rönsyilevä :D

    VastaaPoista