tiistai 13. marraskuuta 2018

polttarit mun makuun

"Fiksua kirjoittaa aiheesta polttarit mun makuun, kun Niina käy lukemassa sen ja järjestää just kaikkea mistä et tykkää". Näin Mauri kommentoi, kun näki tämän otsikon.
Tottahan se on, että en oikeastaan omiin polttareihini voi kamalasti vaikuttaa. Alusta asti on kuitenkin ollut aika selvää, että polttarit mulle tullaan järjestämään. On meidän porukka sen verran ilakoivaa sakkia, itseni mukaan lukien.


Yleisesti oon urhea morsian ja valmis kaikkiin hurjinpiinkin tempauksiin, eikä mulla ole mitään pientä hassuttelua vastaan. Pari juttua on kuitenkin ikään kuin nounou listalla; kaupustelu ja vinkkien kerääminen, vain mulle suunnattu ohjelma ja yhteiset kauneudenhoitosessiot.

Kaupustelussa ja vinkkien keräämisessä ei sinällään ole mitään vikaa, mutta musta tuntuu että se on vaan liian kömpelöä. Harva ensinnäkään nykyään kuljettaa käteistä, joten kaupustelu on vaikeaa. Jurottajasuomalaiset on myös suhteellisen harvasanaisia, ainakin outojen ihmisten kysellessä kuluneita avioliittoneuvoja.
Ralliautokyyti tai benjihyppy olis aivan mahtavia kokemuksia, mutta mieluummin ohjelmana haluaisin jotain, johon kaikki voisi osallistua yhdessä. Kauneushoidot puolestaan olis ihanaa luksusta arkeen, mutta enemmän toimintaa, kiitos.


Jos siis itse saisin päättää polttaripäiväni olisi toiminnan täyteinen, mutta myös yhteistä aikaa keskustelulle ja tutustumiselle on oltava.
Aktivitettiinä hauska olisi joku tanssitunti tai cheerleading. Puhuttiin myös mun kaverin kanssa, että maakuntamatkailupolttarit olis aika hauskat ja omaperäiset. Eli koko seurue mahdutetaan pikkubussiin ja lähdetään maakuntaan ilakoimaan. Polttariporukan yhtenäinen pukeutuminen olisi myös kiva, mutta haluaisin ettei rahaa jouduttaisi kuluttamaan ainakaan kamalasti mihinkään ylimääräiseen krääsään. Polttareiden pituuteen ei mulla ole mitään mielipidettä. Voi olla kivat yhden päivän polttarit tai sitten pidemmät. Tokikaan mitään viikon mittaisia ulkomaanreissuja en odota, koska porukassa on kuitenkin perheellisiäkin ihmisiä. Alkoholin sisällyttäminen tekemiseen ei ole omasta mielestäni pakollista, mutta kaasoni tuntien suotavaa. :D Onhan se kuitenkin ihan fakta, että ihan vaan muutamakin saa ihmiset vähän rentoutumaan.

Yhteensä polttariseuruetta kertyy 14 henkilöä, jos kaikki pääsee. Näin ollen ihmismäärä osittain rajaa jotain tekemistä pois, mutta antaa myös mahdollisuuksia likviditeetin suhteen. Tottakai oon myös itse valmis kustantamaan omaa osuuttani, jos niikseen tulee.

Prioriteettini polttareilleni siis on:
1. Ilakoivaa ehkä vähän pölhöäkin toimintaa yhdessä.
2. Rentoa yhdessäoloa ja toisiimme tutustumista.
3. Muistoja, jotka nostaa hymyn huulille vielä kymmenien vuosien päästä niin morsiolla kuin polttarittareilla.

Sanoisin, että oon aika rento polttaien suhteen, ja 100% luotto kaasoihin löytyy.
Kuinkas muilla?

-Elina
TJ 206

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti