maanantai 20. marraskuuta 2017

mitä syötäisiin?

Ruoka on tärkeässä pääosoassa hääjuhlassa. Vihkimisen jälkeen kaikilla on kirkuva nälkä ja pöydän antimet joko pelastavat tai latistavat juhlatuulen.

Meillä Mauri on parempi puolisko keittiössä. Sen bravuureihin kuuluu pääasiassa kaikki lihat. Mun mielenkiinto ei riitä monia tunteja kestävään lihan hauduttamiseen. Yleisimmin mun ruoka-annokset on enemmänkin kaappiyllätyksiä, joihin on sekoitettu vihanneksia ja kanaa/jouhelihaa.

pekoniparsa kuva täältä

Tärkeintä on mun mielestä on, että meidän ruuat on meidän näköisiä sekä monipuolisia. Päällisin puolin aiotaan pitäytyä suhteellisen perinteisessä häämenussa eli lihaa ja kasviksia. Mulle pääasiassa on monipuoliset salaatit ja kasvikset. Maurille taas tärkeintä on miehinen liha-annos. Tässä vaiheessa meidän sukset menevätkin ristiin. 

Maukka on ihastunut ideaan kokonaisesta varraspossusta, joka on kieltämättä juhlava näky. Mutta kun mun kaverin häissä viime kesänä käytettiin tämä "varraspossu -kortti", niin haluan omiin häihini jotain muuta. Mieluusti söisin hääpäivänäni joko nautaa tai kanaa, mutta nämä kummatkin vaihtoehdot ovat kalleimmasta päästä. Jos halutaan pitäytyä vaihtoehto possussa, niin ehkä päädytään nyhtöpossuun. 

Tässä suunnitelmat ruuan suhteen tässä vaiheessa. Jännityksellä odotan mihin sitten päädytäänkään. Esimerkiksi oon täysin ihastunut pekoniparsoihin, koska niissä yhdistyy vihannes ja possu. Kokonaishinta kuitenki saattais nousta liikaa, jos niitä alkais värkätä meidän satapäiselle vierasjoukolle lisukkeeksi.

-Elina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti