lauantai 8. huhtikuuta 2017

kosinta

Kosinta ei sisältäny mitää suurta suunnitelmaa, jousikvartettia tai ollu muutenkaa ylenpalttinen.

Kaikki lähti yhtenä päivänä, kun Mauri oli töis ja itte makasin tylsistyneenä mun vanhempien tykönä. Elettiin kesäkuun alkua 2015 ja mulla oli just menny kesätyöpaikka alta, koska työntekijöille ei ollukkaan tarvetta. Olin vähä alakuloisena. Oltiin jo aiemmin puhuttu kihlautumisesta,  mutta ei millään todellisella tasolla. Kun mauri laittoikin viestiä, että menisinkö sen kans naimisiin, oletin sen olevan puoliksi vitsi. Se se ei loppujen lopuksi ollu, vaan ihan oikeasti kihlauduttiin jo silloin. Halusin kumminki ihan virallisen polvistumisen ja sovittiin yhdes, että virallisesti kihlauduttaisiin juhannuksena.

Oltiin jo sovittu, että jussiksi lähdetään kahdestaan telttailemaan Lauhanvuoren kansallispuistoon. Haettiin sormukset päivää ennen juhannusaattoa ja juhannusaattona ajettiin retkeilemään. Päätettiin leiriytyä Ahvenlammille lammen rannalle.

Käytiin kävelemäs lähiympäristös ja löydettiin toinen lampi, jolla oli pieni laituri. Olin itte unohtanu sormusten olemassaolon jo kokonaan, koska ne oli Maurin taskus talles. Oltiin jo lähdössä laiturilta, kun maukka päätti polvistua. Siinä pujotettiin sormukset sormiin, ihailtiin niitä, halittiin ja lähdettiin takaisin meidän omaan leiriin.

Oikeasti Mauriki oli unohtanu sormukset, mutta oli muistanu ne, kun oli kaivanu tupakka-askia taskusta. Ollaan myös naurettu, että jos sormukset olis päässy epähuomios putoamaan lampeen. Ne oli kyllä rasias, mutta mun sormus oli aseteltu vaan maukan oman sisälle nätisti.




-Elina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti