perjantai 5. heinäkuuta 2019

morsiamen mekko, meikki ja kampaus

Ihan ensimmäisenä pakko myöntää, että mä en ottanut yhtäkään selfietä ittestäni hääpäivänä! Voidaan vaan pohtia, mikä mua vaivaa? Okei, ehkä on ok nauttia omasta juhlapäivästään ilman mitään sen suurempia puhelimen näpräilyjä. Joten meikki ja ehkä vähän hiuksetkin on ikuistettu huonosti. Paitsi potreteissa ne on esillä parhaiten, mutta odotamme vielä potrettien lopullisia versioita. Lörpöttelyt sikseen, aloitetaan siitä suurimmasta ja kalleimmasta ja eniten aikaa kulutetuimmasta asiasta eli morsiamen mekko. 


Näistä kuvista morsiamen mekko ei aivan pääse oikeuksiinsa. Pakko kuitenkin jättää jotain säväyttäviä kuvia myöhemmälle. Oikeastaan rakastan kaikkea tässä mun mekossa, enkä malta odottaa, että saan sen lyhennettyä ja käytettyä myös tulevissa juhlissa.

Ihanan perus A-linjainen mekko, jossa kuitenkin olkaimet ja v-aukko selän puolella. Loppujen lopuksi päätettiin jättää myös helma edestä lyhemmäksi ja se sopi kuin nakutettu mekon luonteeseen. Helma oli ihanan liehuva ja ilmava, sillä sai tarpeen tullen kuumana päivänä vielä viilennettyä itseään. Ja korsettiosa, josta koko teettämisajatus lähti liikkeelle, oli niin piste iin päälle. Väriksi vielä valikoitui shampanjan vaaleanpunainen, joka takaa sen, että lyhennettynä tietynlainen häämekkomaisuus on tipotiesään.

Olen ehkä edelleen hieman sanaton, kun ajattelen mekkoani kokonaisuutena. Sain niin paljon positiivisia kommentteja, kuinka mekko oli just mun näköinen. Ihanaa! ♥ Suuri kiitos siis taitaville @Ilmatar Corsetry & Couture ja Atelje Hera.


 Hiusten puolesta mulla oli kolme toivetta, pois niskasta, korkealle, eikä liian tiukkaa nutturaa. Jotekin hämmentävää katsella näitä kuvia nyt jälkikäteen, kun kampauskin on ihan kuin mekkoon tehty. Jotenkin arvokas, mutta kuitenkin rento. Niin mun näköinen kokonaisuus. ♥ Kuinka monta sydäntä saa viljellä yhteen postaukseen?


Hääpäivän meikki, joka oli täysin mun omaa käsialaa, jätti mulle vähän ristiriitaiset fiilikset. Kuvien puolesta miekkiä olisi voinut olla hitusen enemmän, etenkin varjostuksia. Toisaalta en nykyään meikkaa edes töihin, niin tämä meikkimäärä oli mulle ihan passeli. Mulla on myös vaikea silmän muoto, kun luomivärin sais tuoda todella ylös. Tämän vuoksi ne selfiet olisivat kivoja, kun olisin saanut ikuistaa sen väriräjähdyksen luomella. Pääasia kuitenkin, että olin itse tyytyväinen, vaikka kaikkea ei nyt saakaan tänne näytille.


-Elina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti