keskiviikko 14. kesäkuuta 2017

miksi kirkkovihkiminen?

Edellisessä postauksessa pohdinkin eri naimisiin meno vaihtoehtoja ja kuten jo siinä mainitsinkin, että meille on tulossa ihan perinteiset kirkkohäät.

Maurille olis ihan sama miten ja missä se tahdon sanotaan, mutta mulle näin on luontevin ratkaisu, joten tällä mennään. Toki maukkaki on ihan sujut asian kanssa ja innostunu asiasta.

Mun kantaan asias vaikuttaa myös paljolti se, että olin nelisen vuotta mukana seurakunnan isostoiminnas. Mun isostoimintaan lähtemiseen vaikutti myös mun varttumisympäristö, sillä mun vanhemmat on aika koti, uskonto ja isänmaa henkisiä. Maurin perhe ei niin uskonnollinen ole, mutta se taas johtunee osittain siitä, että tuleva appiukkoni on ortodoksi. Mauri on kyllä kastettu Luterilaiseksi äitinsä uskontokunnan mukaan.

Hääkirkoksi meillä on aika varmasti varmistumassa Kauhajoen pääkirkko. Isos taustani vuoksi oon ollu aika paljon tekemisissä Kauhajokisten pappien kanssa ja oon varma, että jokainen heistä osaa puhua meille henkilökohtaisesti, vaikka yksi onkin selkeästi mun lemppari. Itsehän siis lähes vihaan vihkijöitä, jotka puhuvat vaan yleistä löpinää. Mikäli ei nouse tippa linssiin, niin on huono puhuja. Ei sillä, että en pillittäisi jo valmiiksi pelkästään alttarille kävellessä.

kuva
-Elina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti