sunnuntai 4. marraskuuta 2018

toiveissa itse tehty häämeikki

 Häämeikkiä oon pohtinut monelta eri kantilta. En oo oikeastaan ikinä ollut kenenkään ammattilaisen meikattavana. Meikkaajana on ollut aina joku mun kaveri tai sitten minä ihan itse. Kauneusasiat ja meikkaaminen onkin kiinnostanut mua jo jonkin aikaa, ja sen vuoksi häämeikin tekijän valinta tuntui vaikealta. Loppujen lopuksi tulin siihen lopputulokseen, että taidan tehdä oman häämeikkini itse.

Tätä varten joudun vähän ostamaan uusia meikkujuttuja sekä tottakai ankarasti harjoittelemaan ja hiomaan meikkaustyyliä. Tärkeintä on tottakai varmistaa meikin pysyvyys päivän aikana.
Yksi asia johon on panostettava tässä ennen häitä, on ihonhoito. Oon laiminlyönyt sitä oikein huolella jo pidemmän aikaa, ja sen kyllä huomaa mun ihosta. Onneksi kaaso M on töissä apteekissa ja kaiken lisöksi Acon asiantuntija, niin täytyypi vierailla hänen asiakkaana.
Kuitenkin itsetehdyllä meikillä säästää pitkän pennin, olen pohtinutkin jos kävisin laittamassa ripsenpidennykset. Toki mun ripset on itsessään ihan hyvät, mutta näyttävyyttä vois olla spesiaalipäivän enemmä.
Onko muilla aikeita ottaa lisäripsiä häitä varten?


Häämeikiltä haluan etenkin tummaa silmämeikkiä, mutta ei välttämättä rajauksia. Ylläoleva meikki oli aika näyttävä, mutta vaatii vähän enemmän häivytystyötä. Alla oleva meikki kuvaa ehkä parhiaten haluamaani lopputulosta, mutta ehkä kaipaan enemmän intensiivisyyttä.

kuva Pinterest


Millaisia toiveita teiltä löytyy häämeikin suhteen? Onko muita, jotka aikovat tehdä oman häämeikkinsä?

-Elina
TJ 215

4 kommenttia:

  1. Itse ajattelin mennä hääpäivänä ihan irtoripsillä, mutta oon kyllä tottunut ripsien liimailuun aikanaan harrastusten kautta, joten en koe hommaa vaikeaksi. Jos irtoripsien käyttö ei tunnu omalta jutulta, kannattaa kyllä (miun mielestä) ottaa pidennykset, ripsillä saa kuitenkin volyymia silmämeikkiin. Ja varsinkin jos on tumma ja tietyllä tapaa intensiivinen look suunnitelmissa, niin ripsiin kannattaa panostaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin käytin irtoripsiä silloin tällöin, mutta siitäki on ainaki kolme vuotta aikaa, joten taito on varmaan vähä ruostees :D tokihan se varmaan palautuu vaan kokeilemalla 😊

      Poista
  2. Ihan kuin olisin omaa blogitekstiäni lukenut. :D Siis myönnän, olen näissä ulkonäköjutuissa yllättänyt jopa itseni sillä, kuinka vaativa olen. Osaan kyllä meikata ja tehdä näyttäviä silmämeikkejä, mutta jostain syystä AINA kun sillä on ihan oikeasti väliä miltä se meikki näyttää niin pieleenhän se menee. Eli en ehkä uskalla tehdä meikkiä itse, vaikka kovasti tahtoisin. Intensiivinen, vahva ja tumma meikki on itselläkin toiveena, vaikkakin pukuni on tosi herkkä ja melko vastakohtainen toivomalleni meikille. :D Jos haluat itse tehdä meikin niin ehdottomasti hyvät välineet ja tuotteet. Ostareillahan pyörii meikkiosastolla heitä jotka neuvovat oikeankaltaisten tuotteiden löytämisesssä, jos oot löytänyt merkin jonka tuotteet sopii sun iholle niin sen merkin esittelijälle vaan, tsemppiä ja kovaa harjoitusta ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, Tsemppiä kyllä tarvitaan :D Aika harvoin oon tehnytkään näin juhlavaa meikkiä mihinkään, yleensä meen vaan ripsari - rajaukset linjalla, joten nyt on hyvä syy tälläytyä pienempikin juhliin :)
      Ehdottomasti hyviin meikkeihin täytyy satsata, toisaalta en koskaan osta mitään vaan ostamisen ilosta ja tykkään panostaa hyviin tuotteisiin, joten hyviä perustuotteita löytyykin jo mukavasti 😊

      Poista